mavara
mavara
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, توسط mansour |

آگاهی در خواب
 برای آندسته از افرادی که تازه با این مقوله اونهم از طریق این وبلاگ و این نوشته برخورده اند، من در وبلاگ قبلیم به صورت بسیار چکیده و در عین حال کامل راجع به آن صحبت کرده ام و روش رسیدن به آن را بیان نموده ام. پیشنهاد میکنم حتما به وبلاگ سابقم سری بزنید و نوشته هایم را که اکثریشان در قسمت نوشته های پیشین دسته بندی شده اند مطالعه کنید.
 درصورتی که بخواهم آگاهی در خواب را به صورت کوتاه بیان کنم، حالتی است که در آن انسان در حال خواب و رویا دیدن به این حقیقت که در آن لحظه خواب و در حال خواب دیدن است، واقف میشود و میتواند به صورت کاملا آزادانه و ارادی عمل کند. برای دستیابی به این حالت روشهای متفاوتی وجود دارد و بستگی به افراد مدت زمان متفاوتی طول میکشد تا افراد به این حالت دست یافته یا مسلط شوند. حالت آگاهی در خواب، بیداری در رویا، یا به هر اسم دیگری که خوانده شود، یکی از زیباترین حالاتی است که در آن شخص در حالی که جسمش به خواب رفته و در حال خواب دیدن یا رویا دیدن است، به دلیلی، خودآگاهی خود را به دست می آورد، دقیقا مشابه حالتی که در بیداری دارد. با این اختلاف که جسمی در کار نیست و انسان می تواند آگاهانه در دنیای خواب به انتخاب بپردازد، و به دنیای درون و بیرونش در یک آن دسترسی داشته باشد.
 میتوان به آن حالت، برون فکنی آگاهی و شخصیت هم گفت، تصویر شخص انعکاسی از حالت او در دنیای فیزیکی خواهد بود.مثلا انسان لباس مشخصی به تن دارد، و شکل او همان شکلی است که از خود در آگاهی دارد.
 دلایل بروز آگاهی در خواب بستگی به هر شخص میتواند متفاوت باشد، ولی "انگیزش"، معمولا یکی است و نتیجه به تبع آن به صورت آگاهی در خواب بروز میکند. بر حسب تجربه شخصی من حالات زیر میتواند موثر باشد:
 زمانهای اوج سطح انرژی روح
 حرکت سطح انرژی انسانها نموادر متفاوتی دارد، و هر انسان جدول زمانی متفاوتی با دیگری دارد. معمولا در یک ماه امکان دارد فردی نقطه(های) اوجی در سطح انرژی داشته باشد، و اینجاست که جادوی شخصیت به کار می افتد. اشخاصی که سعی در آگاهانه زیستن دارند، و کنجکاوی آنها نیرویی است که آزادانه در همه عرصه ها به کار گرفته میشود، در این نقطه اوج میتوانند برای اولین بار چشمان خود را در رویا باز کنند. یکی از نتیجه های رسیدن به نقطه اوج انرژی سیال شدن فکر انسان میباشد. حتی در زندگی روزمره وقتی بسیار خسته هستیم و انرژی ما فرسوده است و نیاز به تجدید دارد احتمالا فکر کردن آخرین کاری است که در صدد انجام آن هستیم و در صورتیکه که درگیر روزمرگی نباشیم دوست داریم از همه چیز دوری کنیم تا نیروی حیاتی خود را تجدید کنیم. وقتی در حال خواب دیدن بوده و در نقطه اوج انرژی خود باشیم، قادر به دریافت اطلاعات رویا خواهیم بود، اشیاء را به وضوح خواهیم دید، رابطه انفعالی خواب و ترسها، خشونت ها، و لذتهای درون خواب را به وضوح خواهیم دید، و کافی است که با فکر درباره آنها آگاهی خود را به صورت کامل به خواب منتقل کنیم، و به صورت طبیعی در رویا بیدار شویم.
 چاکرای ششم بسیار فعال
 دیدن در رویا، کیفیت، و میزان نزدیکی آن به حقیقتش، بستگی به میزان فعالیت این چاکرا دارد. آگاهی در خواب، یکی از تجربه های طبیعی است که فردی که دارای چاکرای ششم فعالی باشد طی میکند، البته طول تجربه این شخص بستگی به میزان انرژی آگاهی او دارد، ولی در هرحال چون موضوع مورد بررسی بروز آگاهی در خواب میباشد نه کیفیتهایی مانند طول زمانی، و دیگر کیفیتها به آن نمی پردازم.
 البته این دو، دیدهای متفاوتی به یک مسئله هستند و فقط برای درک بهتر این مسئله آنها را مطرح کردم. آگاهی در خواب برای شخصی که چاکراهای فعالی داشته باشد امکان پذیرتر میباشد، و برای شخصی که در سطح انرژی پائین تری به زندگی میپردازد و آگاهی برای او بهای بسیار کمی دارد احتمال رویداد آن مانند احتمال رویداد یک زلزله در خارج از خط زلزله میباشد. درواقع چنین شخصی نیاز به یک زلزله دارد!
 قانون اول: همه اینها خواهند رفت
 موضوعی که روزی به سطح می آید، و زنده خواهد شد، این است که این حالت مثل سایر حالات روزی خواهد رفت و دیگر برای شما رخ نخواهد داد. مرحله اول افرادی را که واقعا به این مسائل علاقه ندارند، متوقف میکند. این را میدانم که حالت خیلی از شما این است، و شما مرحله اول را پشت سر گذاشته اید. در واقع مرحله دوم، زمان بازرسی علاقه ها، انگیزه ها، و تصمیم به ادامه مسیر میباشد. این را هیچکس به شما نخواهد گفت و در هیچ کتابی نخواهید خواند، ولی بازهم به شما میگویم، شما قدرت آگاهی در خواب را روزی از دست خواهید داد و در دایره رکودی بسیار قوی درگیر خواهید شد. تنها کسانی از این دایره خارج خواهند شد که در عزم خود مانند فولاد استوار باشند. سایر افراد به راحتی متوقف شده و موضوع را به فراموشی میسپارند. این قانون برای کسانی که برونفکنی کالبداختری به صورت غیر ارادی انجام میدهند نیز صادق است. کم شدن آتش شوقی که در ابتدای رسیدن به آگاهی در خواب وجود دارد و تازگی آن برای شخص، یکی از علتهای اساسی ورود به حالت رکود میباشد.
 قانون دوم: مقاومت پذیری در برابر روشها
 روشهایی که برای رسیدن به آگاهی در خواب به کار میبرید، به مرور زمان مقاومتی بسیار ستبر در درون شما به وجود می آورند که رسیدن به نتایج دلخواه را با استفاده از آنها بسیار سخت میکند، و باعث میشود حس نا امیدی در شما تقویت شده و صبر شما به مرزهای بسیار حساسی برسد. نکته ای که برای تخفیف این حالت میتوان به کار بست، بسیار ساده است. هربار تغییری خلاقانه و نو در روش خود ایجاد کنید. به این صورت ذهن شما کمتر نسبت به تکرار آهنگی معین از یک عمل حساس شده، و شما میتوانید روشتان را برای مدت بسیار طولانیتری استفاده کنید و از آن نتیجه بگیرید.
 قانون سوم: قانون اول و دوم را فراموش کنید
 حقیقت اینست که انسان در سخت کردن راه خود، گاهی وقتها چنان ناخودآگاهانه پافشاری میکند که خود را از مسیر موفقیت پیشین دور میبیند و از خود میپرسد که مشکل من در کجاست؟ مشکل خود ما هستیم و اینکه گاهی اوقات میبایست تمرکز خود را از مشکلات دور کنیم، اولویت را از آنها برداشته، و طوری رفتار کنیم که در حالی که مشکلات وجود دارند، ولی تاثیری در هدف و نتیجه ای که ما سعی بر رسیدن به آن داریم ندارند. از یک دید دیگر اگر نگریسته شود، وجود مشکلات الزامی نیست،//////////

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: